A.I.D.A (2024-2025)
Intervención para a creación dun espazo seguro e libre de drogas no fogar.
Este programa está composto por distintos proxectos destinados á prevención e á intervención dende unha base preventiva no ámbito da drogodependencia. Comezou a implementarse durante o curso académico 2023-2024 e segue a súa implementación no curso académico 2024-2025. Trátase dun programa integrado por catro proxectos distintos, no cal a poboación diana vai en cascada (de tal xeito que primeiro traballamos cos máis pequenos, despois adolescentes, e seguimos con universitarios e, por último, con adultos. Polo tanto, no 2023-2024 abordamos dous e no 2024-2025 pecharemos os dous seguintes. Esta forma de abordaxe do programa está baseada na filosofía que se esconde detrás da asociación: traballamos para a comunidade, coidando, prioritariamente, das xeracións futuras.
En primeiro lugar, levamos a cabo un proxecto de educación emocional como estratexia de prevención do consumo de drogas con nenos e nenas de educación primaria. En segundo lugar, propuxemos un proxecto formativo para adolescentes en alternativas sobre ocio saudable. En terceiro lugar, implementaremos un proxecto de metacognición e autoanálise no abuso de substancias con mozos e mozas universitarios. Por último, levaremos a cabo un proxecto de difusión para as familias, destinado a crear un espazo seguro e de confianza no fogar e a que constitúan un grupo de apoio respecto ao ámbito das drogodependencias.
lntervención para a creación dun espazo seguro e libre de drogas no fogar.
Despois de abordar esta materia dende a asociación nos anos anteriores, temos claro que existen fallos no proceso de prevención, e con este proxecto, aportamos diferentes ferramentas e instrumentos acompañados dunha metodoloxía alternativa á actual, poderemos facer unha prevención máis eficaz, e preténdese facelo mellorando o momento da intervención, é dicir, estabilizar o plan de prevención, sen realizalo dunha forma puntual, buscando que sexa duradeiro, e que traballa transversalmente con metodoloxías dialogantes para o desenvolvemento do pensamento crítico e, adaptado as diferentes familias.
Os obxectivos do proxecto deben adaptarse ao nivel cognitivo e cultural das familias e ao desenvolvemento das mesmas, proporcionando os recursos e as metodoloxías adecuadas para transmitir a información óptima para que as familias no seu conxunto sexan capaces de comprender a problemática que xira arredor das drogas e a drogodependencia.
Xa que os obxectivos deben ser abordados transversalmente centrarémonos en informar, asesorar e orientar sobre o consumo de substancias estupefacientes ou condutas adictivas, os seus efectos e consecuencias. E pretende, por outra banda, educar no desenvolvemento de hábitos saudables relacionados coas actividades físicas e culturais como forma alternativa de lecer.
Os obxectivos adaptados ás familias, serán os seguinte:
- Implicar ás familias na participación nas clases e nas dinámicas.
- Educar sobre os riscos do consumo de sustancias psicoactivas a unha idade temperá ou etapa inicial é clave, posto que se producen os desenvolvementos neuronais e físicos.
- Variar dinámicas familiares.
- Coñecer ás familias que poidan estar en situación de vulnerabilidade social no seu contexto habitual, no que existen relacións de risco con problemas suscitados ou derivados do consumo de drogas.
- Proporcionar orientación sobre hábitos saudables no uso da tecnoloxía e os riscos que supoñen engadidos deste tipo.
- Advertir sobre os riscos e problemáticas vinculadas aos xogos de azar e aos xogos de azar en liña.
1. Sesión de presentación.
Haberá unha introdución ao proxecto, e unha breve presentación as familias do que se plantexa nas sesións ao longo do ano, serán informados do calendario, e o temas que tratarán, desenvolverase un esquema xeral expondolles os diferentes temas a tratar durante o proxecto e permitindolles decidir cales lles son máis relevantes, vendo o grao de coñecemento do grupo en xeral, sobre diferentes temas. Deste xeito tamén pódense descubrir riscos ou coñecementos que non son apropiados para ao seu contexto ou que hai que traballar. Posteriormente entregaráselles un pequeno cuestionario con preguntas relacionadas cos tres temas do proxecto, drogas, tecnoloxías e xogos, ademais de permitir espazos para suscitando expectativas, dúbidas e incógnitas.
2. Vamos a debatir.
O inicio da sesión debe ser distendido, é a segunda vez que temos contacto coas familias participantes e despois da primeira impresión, é un momento importante porque podería condicionar o desenvolvemento do proxecto, dependendo do clima e a relaxación/confianza dos participantes.
A segunda sesión comezará con temas relacionados co que foi marcado polas familias como de maior interese, isto facilitará o compromiso da maioría, xa que o é un tema que lles interesa.
A intención é xerar un debate guiado, que permita descubrir novos temas relacionados e comprender mellor o nivel de información que as familias teñen sobre o tema. Digamos que existe un gran interese repartido entre as substancias estupefacientes e tecnoloxías, e podería comezar a sesión facendo referencia aos resultados e ao interese xeral das familias sobre estes temas, e dando lugar a preguntas que favorezan a mostra de opinións e debate. Despois dun tempo no que xurdiron preguntas, que poden responder os membros de Xanela, faremos unha reflexión e resumo do que se abordou durante a hora da sesión, reservando 5 minutos para propoñer actividades ou temas relacionados para as seguintes sesións.
3. Os conceptos.
Conceptos como adicción, consumo, período de abstinencia, tendo explicado que todos xeran diferenzas no comportamento do individuo co medio social. Falaremos das diferentes normativas que tratan sobre xogos de azar, tecnoloxía e drogas.
Abrirase un debate sobre se cren que dalgún xeito nas familias se condiciona ás persoas e falaráselles das diferentes formas de comportamento e comportamento en clúster. Desenvolverase unha actividade de traballo en grupo, con entre 6 e 8 persoas por grupo, que consistirá na creación dunha torre con 50 espaguetis e unha bolsa de nubes gomoso. Disporán de 5 minutos para facer que a torre sexa máis alta e que sexa soa máis de 5 segundos. Despois deste xogo como introdución, que che permitirá ver como os membros de Xanela poden traballar en equipo, analizar as dificultades que poidan existir.
Farase unha comparación das torres coa formación como persoas de como humanos, pouco a pouco imos construíndonos como resultado da nosa interacción cos demais. outros e que, se algo falla, a torre cae, a persoa derrúbase, para volver ser construído.
.
4. Red Cuz.
Mediante o uso de recursos externos, un grupo da Red Cuz chega a Xanela para facer unha charla sobre a prevención do consumo de drogas na familia, na que explicarán aspectos que xa foron tratados parcialmente nas sesións anteriores, pero nun máis exhaustiva aludindo aos graves efectos e consecuencias do consumo intrafamiliar, en expansión información sobre enfermidades físicas e mentais que xeran, ademais de problemas sociais e económicos.
Deste xeito, as familias recibe unha mensaxe na mesma dirección, pero de diferente fontes, achegando servizos especializados ao alumnado aumentará a súa información.
5. Iniciación ao lecer.
Iniciación ao lecer saudable se lles enviamos a información e fomentamos a súa participación nese tipo de actividades, desenvolverán un lecer alternativo que unha vez adquirido como hábito funciona como factor de prevención do consumo de drogas ou consumo excesivo de a tecnoloxía sobretodo no eido familiar.
Por último, para a próxima sesión pídeselles que traian o móbil, para que ao día seguinte todos poidan facer unha actividade nas que misturaremos familias. Ao remate da reunión, facilitaráselles unha plantilla con dúas caixas por día, para que poidan cubrir o consumo diario e semanal que indica o teléfono móbil e o que estiman feito co uso doutras tecnoloxías (play station, TV, ordenador). Esta farase de todos os membros da familia. O obxectivo é establecer unha análise propia do uso e abuso da tecnoloxía na súa vida diaria e polo tanto, das conexións intrfamiliar.
6. Consumo de tecnoloxías.
O proxecto retomarase coa última actividade realizada, sobre o consumo de tecnoloxía, implicando ás familias na exposición e avaliación do seu propio consumo durante as vacacións de semana Santa. O obxectivo será que a familia, explique cal foi o seu consumo durante o período vacacional e porque, deste xeito. As familias deben ser conscientes do número de horas que poden ter e pasar diante da pantalla, en lugar de en ocio adulto ou zonas de lecer designadas. Non se trata de eliminar a interacción coa tecnoloxía, senón fomentar o seu uso responsables e críticos con ela, e promover outras formas de lecer ao aire libre.
Temos todas as sesións descritas, pero consideramos que estas seis son un gran reflexo do proxecto que se quere levar a cabo. Involucrar ás familias, repensar a súa relación coas drogas e as dependencias e tomar medidas na súa vida cotiá.
administracion@asociacionxanela.gal
Teléfono
(34) 620087248
Dirección
Santiago de Compostela, Galicia.
Redes sociais
Colaboracións






